dissabte, 13 de desembre del 2008

Ball de l’Olla de Nadal


Plop, Dona Vedella,
plop, Dona Gallina,
plop-plop, Misser, Botifarres de Sang i també de Carn.

Capbussin-se, plop-plop, a l’Olla de Nadal,
vagin passant!


M. Botifarra de Sang: ──Deliciosament melosa us veig, Dona Vedella, aquesta nit,
i giravolteu amb tanta gràcia entremig dels remolins...
D. Vedella: ──Ai mare, no m’afalagueu, Misser de Sang,
a vós sí que se us veu tibant amb el cordill que encara us lliga peus i mans...
M. Botifarra de Sang: ──Si no és molt demanar, Dona Vedella, entortolligui’s a mi i fem el filaberquí.
D. Vedella: ──Oi, sí!


Plop-plop, Dones Col i Patata,
plop-plorop, vet aquí la cigronada, tota mal girbada,
ara sí que serem una gentada.

Capbussin-se, plop-plop, a l’Olla de Nadal
vagin passant!


D. Pilota: ──Jo, que sóc Dona Pilota, ja estic com cada any a punt per la immersió. ¿Oi que m’està bé aquest perfum d’all i julivert, aquestes borles de pebre que duc penjades com arracades,
i la suau dolçor d’un polsim de canyella?...
Fugiu, fugiu, que salto,
feu-me espai que vull entrar.


Pataplof!
Xarbotada, sacsejada...


D. Patata: ──L’entrada triomfal de Dona Pilota m’ha ben esquitxat les ulleres, oi, Dona Col?
D. Col: ──Oi, Dona Patata, teniu tota la raó.
Fixi’s el meu tul de color verd, tan ben emmidonat que el duia,
ha quedat fet un rebrec...
i la cigronada, pobrissona, quedarà ben marejada,
guaiti quants remolins ha deixat Dona Pilota,
quin trasbals!
Però fixeu-vos qui tenim aquí...
M. Botifarra de Carn: ──Encantadores damisel·les, el meu cordill, tot per a vostès.
D. Col: ──Prengui la meva millor fulla...
D. Patata: ──Per a vós, el meu millor grill...
M. Botifarra de Carn: ──Quin honor, una per banda, i tan oloroses...

Cigronada: ──Plorop, plorop...
Ds. Col i Patata: ──Fugiu, cigrons, de sota els nostres talons!
M. Botifarra blanca: ──Però, senyores, no m’estirin la garlanda que em fan anar de tort!

Cigronada: ──Plorop, plorop...
M. Botifarra de Sang: ──Ai, que m’esberlo!
D. Vedella: ──Ai, que em desfilo!

Cigronada: ──Plorop, plorop...
D. Pilota: ──Menudalla, que us esclafo!


Senyors, s’ha acabat el guirigall
o sigui, el ball.

Cullerot, a punt!
Tothom fora de l’olla,
deixin de fer tabola,
ben curulla vull la plata de la carn d’olla!





Kikirikic! · Número 1: Nadal · Desembre de 2008
Autora: M. Mercè Griera / Il·lustrador: Carles Ballesteros